itrima.blogg.se

Min viktnedgång med Itrim.

Ingen tvingar dig att äta?

Publicerad 2016-01-06 11:02:39 i Allmänt,

Hej!
 
Jag är stolt över mig själv, hur bra det går. Det är ju bara tredje dagen med två vanliga mål samt två ersättningar, men känns bra. Inget godis eller så. Jag tror det bästa sättet för mig att undvika godis är att inte ha det i närheten av mig. På mitt jobb finns det alltid godis och kakor, och ofta något extra nångång i veckan, tex kanelbullar eller tårta. Jag vet att det är fler på mitt jobb som vill vara nyttiga, så jag funderar på om man kan ge förslag på att inte erbjuda sötsaker? "Det är ingen som tvingar dig att äta!" har jag fått som kommentar innan. Nä, klart inte, men det är lättare att undvika nått som inte erbjuds. Oh well, tror inte jag kommer våga lägga detta som förslag... Kanske, vi får se.
 
Jag köpte hem ett proteinpulver idag, skall ha det i mina morgonsmoothies istället för äggvita. Tror det blir billigare. Blev jordgubbssmak. Vägde mig förresten, vägde 65 kg. Så coolt att det inte är mer? Går ju mina 10000 steg om dagen, kanske är det som gör att jag inte går upp en massa. Eller så äter jag faktiskt helt okej, men inbillar mig att det spårat ur. 
 
Nu måste jag skynda mig ut, är fortfarande hemma denna afton. Eller heter det trettondag? Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela